Tortosa destinarà 150.000 euros a fer pressupostos participatius
El pressupost de l’Ajuntament de Tortosa per al 2017 inclourà una “partida pilot” de 150.000 euros per iniciar un procés de pressupostos participatius. Així ho ha avançat aquest dimarts el regidor d’Hisenda, Marià Martínez, durant una entrevista a Canal 21 Ebre. La previsió del govern de Convergència i Esquerra és poder aprovar el nou pressupost cap al 16 de novembre, amb una partida amb què els veïns i veïnes de Tortosa podran decidir quines actuacions es realitzen. El regidor ha anunciat que la gent rebrà una carta en què se’ls convidarà a fer les seues propostes. Després, una comissió tècnica les valorarà, es farà una tria, i la ciutadania podrà votar les millors. Martínez ha dit que confia que en propers exercicis es puga incrementar la partida de 150.000 euros. A banda, el regidor d'Hisenda ha afirmat que el pressupost del 2017 pujarà aproximadament un 5% en relació als exercicis anteriors, a causa de l’inici de les obres de la nova piscina. En canvi, ha apuntat que en el pressupost del 2017 no s’ha previst encara cap partida per reinterpretar el monument de la Batalla de l’Ebre. Finalment, Martínez ha detallat que Tortosa deu actualment uns 33 milions d’euros, i que espera tancar el 2017 amb un deute de 30 milions.

Enfilem el camí cap a la Mancomunitat de l'Ebre
Xavier FauraPRESIDENT DEL CONSELL COMARCAL DEL BAIX EBREPUBLICITAT









