Tortosa s’adhereix al Pacte Nacional pel Referèndum
El ple de l’Ajuntament de Tortosa va aprovar aquest dilluns l’adhesió al Pacte Nacional pel Referèndum, on s’aglutinen partits, entitats i institucions favorables al dret a decidir. La moció es va presentar de manera conjunta per part dels grups municipals de CiU, ERC, Movem Tortosa i la CUP-Ae. El portaveu d’ERC, Josep Felip Monclús, va insistir que el referèndum és l’eina necessària per accedir a la República Catalana i transformar una “realitat amarga”. Per la seva part, el portaveu de Movem Tortosa, Jordi Jordan, va afirmar que la solució del conflicte entre Catalunya i l’Estat espanyol passa per la convocatòria d’un referèndum. Tant el PSC com el PP hi van votar en contra. El regidor del PSC, Manel de la Vega, va denunciar que s’estava al davant d’un “brindis al sol” i va tornar a defensar la via del federalisme. El portaveu del PP, Xavier Dalmau, va insistir que la Constitució no permet la celebració d’un referèndum i que el mateix Consell de Garanties Estatutàries considera inconstitucional les partides pressupostàries previstes. El portaveu de la CUP, Xavier Rodríguez, va respondre al PSC i PP que la societat catalana no està disposada a esperar més ni a demanar permís a ningú. La portaveu de CiU, Meritxell Roigé, també va respondre al PSC que el “brindis al sol” és el federalisme. La resta de mocions que es van debatre al ple, fins a vuit, van ser tombades amb els vots en contra del govern municipal de CiU i ERC. Foto MANOLO VELÁZQUEZ.

Enfilem el camí cap a la Mancomunitat de l'Ebre
Xavier FauraPRESIDENT DEL CONSELL COMARCAL DEL BAIX EBREPUBLICITAT









