Trens Dignes vol que la Generalitat sancioni Renfe per incompliments de servei
La Plataforma Trens Dignes ha demanat a la Generalitat que sancioni Renfe pels incompliments del servei ferroviari a les Terres de l’Ebre. Així, Trens Dignes reclama que apliqui les penalitzacions que recollia l’anterior contracte programa, vigent entre 2011 i 2015, i que correspon a 30.000 euros en cas de supressió o retards de trens i la reducció de fins a tres milions d’euros anuals l’aportació pública a l’empresa per no complir els indicadors de qualitat. Segons ha explicat el portaveu de la plataforma, Josep Casadó, la Generalitat està "suposadament" preparant la demanda. Tot i això, Casadó ha assegurat que el Govern no ha aplicat cap penalització. La Plataforma també ha valorat l’anunci de la Generalitat de reduir a set minuts de retard per sol·licitar la devolució exprés. Segons Trens Dignes, "tot i resultar positiva, és un pedaç". Per últim, la Plataforma ha valorat positivament la posada en marxa del nou tren nocturn Tortosa-Barcelona, que es va incorporar aquest passat dimarts 6 de setembre.

Enfilem el camí cap a la Mancomunitat de l'Ebre
Xavier FauraPRESIDENT DEL CONSELL COMARCAL DEL BAIX EBREPUBLICITAT









